Sosiaalisten tilanteiden ei tarvitse tuntua ahdistavilta

Hei!

Autan ihmisiä, joille sosiaaliset tilanteet aiheuttavat ahdistusta.

Tarjoan henkilökohtaista valmennusta, jossa istutaan alas ja jutellaan joko kasvotusten tai Zoomin välityksellä. Tämän keskustelun myötä oma kokemus ahdistavista tilanteista muuttuu, eivätkä ne enää tunnu uhkaavilta. 

Kun tunnemme olomme turvalliseksi, pystymme nauttimaan näistä kontakteista ja kaikenlainen itsensä ilmaiseminen on huomattavasti helpompaa.

Asiakkaani ovat saaneet apua valmennuksesta mm. seuraavissa tilanteissa:  

  • ahdistus ja epämukavat tunteet sosiaalisissa tilanteissa
  • konfliktitilanteet sekä vaikeudet asettaa rajoja
  • haasteet parisuhteessa
  • itseluottamuksen puute ja huijarisyndrooma
  • kokemus, että itsessä on lähtökohtaisesti jotain vialla.

Korjaavien kokemusten peruspilarit:

Sosiaalinen ahdistus on täysin terve reaktio

Ahdistus on ollut tapamme sopeutua ympäristöön, jossa olemme kasvaneet. Se ei tarkoita, että meissä olisi jotain vikaa.

Sosiaalista ahdistusta ei voi ratkaista yksin

Ahdistuksen helpottaminen edellyttää korjaavia kokemuksia vuorovaikutuksessa toisen kanssa.

Emme ole aiheuttaneet omaa ahdistustamme

Vaikka ahdistus ei ole oma vikamme, pystymme huomattavasti helpottamaan sitä.

Itsemyötätuntoa käytännössä

Hei!

On kaksi asiaa, joiden parissa olen omassa elementissäni:

Näiltä sivuilta voit lukea molemmista.

Juuso Voltti 

Hei!

On kaksi asiaa, joiden parissa olen omassa elementissäni:

Näiltä sivuilta voit lukea molemmista.

Suosituksia

Suosituksia

"Ohjattu ja kiireetön oleminen omien varsin epämiellyttävien tuntemusten kanssa tuotti yllättäen massiivisen oivalluksen – ja suorastaan helpotuksen siitä ettei ongelmalliselle asialle tarvinnutkaan puristaa ratkaisua (satalasissa) väkisin. Asia yksinkertaisesti vain ratkesi, lyhyehkön pysähtymisen ja hiljaa olon jälkeen. Vastaus tuli kuin ulkopuolisen antamana."

Liisa, Helsinki

"Tämä mindfulness menetelmä avaa uusia ovia itsensä tutkimiseen ja arkojen aiheiden läpi käymiseen. Juuson tapa ohjata on rauhallinen ja turvallisen tuntuinen. Yllätyin, miten paljon assosiaatioita yksi aihealue voi herättää ja opin kohtaamaan vanhojakin asioita eri perspektiivistä. Ohjaajan läsnäolo auttaa jäsentämään kokemuksia ja ymmärtämään itseään paremmin. Menetelmä on mielestäni mielenkiintoinen ja suosittelen Juusoa ohjaajana lämpimästi."

Emma, Vantaa

Korjaavia kokemuksia -blogi

Lyhyesti minusta

Juuso Voltti
Opinnot:
Teatteritaiteen maisteri, äänisuunnittelu, 2002
Musiikin kandidaatti, sävellys, 2005
School for The Work of Byron Katie, Ojai 2016
Certified The Kiloby Inquiries Facilitator
(D1 & D2), 2020
NARM-Informed Professional, 2023
(NeuroAffective Relational Model™)

Lyhyesti minusta

Jo vuosia sitten opin taideopintojeni kautta pysähtymään erilaisten tunteiden äärelle ja ilmaisemaan tunteita taiteen keinoin.  Vaikka taiteen tekeminen on usein terapeuttista, ainakaan omalla kohdallani tämä ei vielä johtanut oman oloni helpottamiseen.

Oma oloni alkoi selkesti helpottaa vasta sen jälkeen, kun aloin saamaan korjaavia kokemuksia vuorovaikutuksessa toisten kanssa ja todellissa käytännön tilanteissa. Se teki oppimisesta helppoa, tehokasta ja mukavaa.

En usko, että olisin yksin koskaan oppinut soveltamaan näitä periaatteita ja tunnetaitoja käytännössä. Tapani tehdä valmennuksia perustuu samanlaisiin korjaaviin kokemuksiin ja vuorovaikutukseen, jonka kautta olen itse saanut apua omaan ahdistukseeni.

Haluatko oppia lisää kuinka korjaavat kokemukset toimivat käytännössä?

Uutiskirjeessä kerron uusista materiaaleista ja kursseista,

joiden avulla voit oppia lisää. Voit perua tilauksen koska tahansa.

Uutiskirjeessä kerron uusista materiaaleista ja ilmaisista kursseista, joiden avulla voit oppia lisää. Voit perua tilauksen koska tahansa.